Totdat hierover een definitieve overeenkomst is bereikt, blijft de laatste cao van kracht. Deze liep van 1 oktober 2020 tot en met 31 december 2021.
In de oude cao is in de beschrijving van de werkingssfeer o.a. het volgende vastgelegd:
De collectieve arbeidsovereenkomst is van toepassing op iedere persoon die op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst is van een werkgever die één of meerdere van de volgende contactcenter activiteiten in Nederland uitvoert. Meer dan 50% van de omzet moet door deze activiteiten worden behaald met de volgende contactcenter-activiteiten:
Hierbij geldt dat de cao de ondergrens is van wat een werkgever mag bieden en dat hiervan voor medewerkers alleen in gunstige zin mag worden afgeweken.
Namens de werkgevers worden de onderhandelingen gevoerd door de werkgeversvereniging Facilitaire Contactcenters (WFC) en namens de werknemers door Vakorganisatie Qlix, het FNV en CNV Vakmensen.
De werkgevers hebben een eindbod gedaan met een looptijd van een jaar, dat in hoofdlijnen bestaat uit:
Werkgevers in de branche Facilitaire Contactcenters hebben te maken met een groeiende regelgeving en in veel gevallen met het implementeren van cao afspraken. Dat zet een behoorlijke druk op de salarisadministratie. Inmiddels kan dit eenvoudig voorkomen worden door de salarisadministratie uit te besteden. Vertrouwd, efficiënt en geheel online.