Het wordt een periode waarin de werkgevers en de werknemers samen de horeca weer positief neer kunnen zetten na alle beperkingen door de corona crisis. Uitdaging dus genoeg maar gelijktijdig moeten er wel wat hobbels genomen worden. Zo heeft veel personeel noodgedwongen de branche verlaten en deels een ander type werk gevonden. Werkgevers vinden deze branche nu uitermate geschikt om nieuwe mensen aan te trekken en op te leiden. Ook de verhouding werk-privé zal meer aandacht krijgen. Men wil goed werkgeverschap bewijzen.
Er zal meer nadruk moeten komen op de aantrekkelijkheid om in de horeca te werken onder de noemers leren, werken en ontwikkelen. In het voor deze situatie afgewogen cao pakket zijn dit de belangrijkste resultaten:
Een nieuwe cao vergt altijd al veel aandacht en tijd bij de salarisadministratie. Maar deze cao periode vraagt om alle aandacht te richten op het herwinnen van de klant, zich opnieuw positioneren, de onverwachte prijsstijgingen en het werven van personeel.
Door de salarisadministratie uit te besteden maakt een horeca ondernemer zich het een stuk eenvoudiger. Het levert veel tijdwinst op en haalt een maandelijks terugkerende zorg weg. En een goede externe salarisadministratie weet vakkundig met de ins en outs van de branche om te gaan. Het uitbesteden hoeft niet meer te kosten dan de winst die u behaalt door minder tijd en zorg. En makkelijk online inzixhtelijk!